Intersektionalität im Kunstunterricht | Julia Matlok [E-Book]
Kunstpädagogische Konzeption und Reflexionen für die Praxis
Wie kann Intersektionalität in der Kunstpädagogik umgesetzt werden? Julia Matlok widmet sich den Diskursen um Vielfalt, Differenz sowie deren ungleichheitsgenerierenden Dimensionen und Interdependenzen in einem der größten Praxisfelder der Kunstpädagogik.
354 Seiten, transcript, 2025
ISBN 978-3-8394-0020-3
Intersektionalität im Kunstunterricht | Julia Matlok
CHF 59.50
Kunstpädagogische Konzeption und Reflexionen für die Praxis
Wie kann Intersektionalität in der Kunstpädagogik umgesetzt werden? Julia Matlok widmet sich den Diskursen um Vielfalt, Differenz sowie deren ungleichheitsgenerierenden Dimensionen und Interdependenzen in einem der größten Praxisfelder der Kunstpädagogik.
354 Seiten, transcript, 2025
ISBN 978-3-8376-5447-9
Performative Arts and Social Transformation | Mira Sack, Milena Meier, Andreas Bürgisser (Hg.) [E-Book PDF]
What future challenges are we facing already today, what room for action needs to be secured and which impulses result from this for professional future action? Against the backdrop of social transformation processes that pose these questions, the contributors to this volume highlight current developments in the field of performing arts, asking for scientific references to the mode of crisis. Their international framing places different academic positions in an overarching discourse by bringing knowledge from different theatre traditions and cultural contexts into a dialogue.
174 Seiten, transcript, 2025
ISBN 978-3-8376-7427-9
Performative Arts and Social Transformation | Mira Sack, Milena Meier, Andreas Bürgisser (Hg.)
CHF 51.50
What future challenges are we facing already today, what room for action needs to be secured and which impulses result from this for professional future action? Against the backdrop of social transformation processes that pose these questions, the contributors to this volume highlight current developments in the field of performing arts, asking for scientific references to the mode of crisis. Their international framing places different academic positions in an overarching discourse by bringing knowledge from different theatre traditions and cultural contexts into a dialogue.
174 Seiten, transcript, 2025
ISBN 978-3-8376-7427-9